MARKTONDERZOEK / Marktonderzoek

Marktstudies zijn een belangrijke pijler van marketingsucces: ze zijn het uitgangspunt voor elk serieus marketing- en communicatiebeleid.

Definitie

Een marktstudie is het verzamelen van informatie met aangepaste onderzoeksmethodes om deze vervolgens te analyseren en samen te vatten en dit met het doel een marketingstrategie ( geheel of gedeeltelijk ) te definiƫren, te evalueren of bij te sturen.

Over het algemeen gaat de informatie over het gedrag, de houding en de motivatie van doelgroepen.
Als informatiebron is een marktstudie maar effectief als ze de marketeer in staat stelt gefundeerde marketingbeslissingen te nemen. Marktonderzoek kan nuttig zijn tijdens het ganse marketingproces: men analyseert in elk stadium de reacties van de doelgroep om zo nodig het beleid bij te sturen.

leden / PROUD TO BE PART OF IT

  • Store Support
    GfK Belgium
    boobook
    CheckMarket
    Toluna
    The Nielsen company
  • Haystack International N.V.
    Kantar TNS
    Dedicated
    Indiville
    JTL Market Research
    IVOX
  • Listen
    D-Sense
    M-Eye - Mystery Shopping Expertise
    Research Now SSI
    Auxipress
    Ipsos NV
  • SynapsesQuali
    Kynetec - Market Probe Europe
    akkanto
    Helion Market Research
    Profacts
    Egerie Research
  • Emakina / Insights
    InSites Consulting
    Let me know! Market Research
    Qualtrics
    intrinsiQ
    Quality & Marketing Solutions (QMS)
  • HEC Consulting Group
    Maresco
    DéfiLine
    V-G Sensory
    FQC
    Results IMS
>