FQC / Febelmar leden

FQC


Field Quality Control werd in 1986 opgericht door Monique Lambert. In de loop van
de jaren is Field Quality Control uitgegroeid van een veldwerkcentrum tot een full
service marktonderzoeksbureau. Dit onder impuls van Monique Lambert en haar
meer dan 25 jaar ervaring in de marktonderzoek.
Field Quality Control verzorgt zowel kwalitatieve als kwantitatieve studies.
Kwalitatief onderzoek betekent voor ons een fundamentele doorlichting van uw
probleem, alsook de bepaling van de meest efficiënte onderzoeksmethode. In dit
kader organiseren wij voor U groepsdiscussies en diepte-interviews.
Bij kwantitatief onderzoek gaan we aan de hand van cijfers bepaalde hypothesen
bevestigen. Het soort kwantitatief onderzoek waarvoor geopteerd wordt, hang af van
het te onderzoeken probleem en de wensen van de klant. Field Quality Control kan
beroep doen op zijn jarenlange ervaring op vlak van volgende onderzoeksmethoden:
telefonische interviews, persoonlijke interviews (op locatie, thuis, op het werk, ...),
straatinterviews (op straat of in onze studio’s), postale bevraging.
Onze missie
Het leggen van de brug tussen consu’mens’ met zijn specifieke behoeften en noden,
en het productaanbod van de klant blijft voor ons een hoofdbekommernis.
Begrijpen en verklaren van fenomenen rondom ons is een zeer belangrijk aspect in
het voorzien en anticiperen van toekomstige opportuniteiten. Om een optimale
verhouding tussen consument en producent te bereiken is het nodig de behoeften
van de consument te onderkennen en vooral deze te begrijpen.

Wij staan borg voor een vertrouwelijke behandeling van uw dossier, een efficiënte
onderzoeksaanpak en een doorgedreven inzicht in uw onderzoeksproblematiek.
Iedere opdracht wordt op een persoonlijke manier behandelt en we bieden U een op
maat gesneden oplossing voor uw onderzoeksprobleem.
Voorts zal Field Quality Control steeds een contactpersoon toewijzen waarbij U
terecht kan voor al uw vragen omtrent uw opdracht. Deze persoon zal uw onderzoek
volledig behartigen en opvolgen.

Company information

FQC
Oudaan 15 b1
2000 Antwerpen, België
0032/3.231.06.67
0032.3.225.05.29

Director                                        Monique Lambert
Field Manager                             Marie-Paule Feremans
Qualitative Manager                   Marijke Vanderschrieck
Junior qualitative researcher     Debby De Backer
1986
Fulltime: 6
PartTime: 1
700.000
Febelmar, Esomar

Scope of business

Field Quality Control a été fondé par Monique Lambert en 1986. Mme Lambert croit
aux services personnalisés et à une compréhension profonde de vos exigences de
recherche.  Nos recherches sont qualitatives et quantitatives.
Notre but principal est de créer le lien entre les besoins et exigences du
consommateur et l’offre de nos clients.
Le traitement confidentiel de votre dossier et une méthode de recherche efficace
sont les caractéristiques de notre société.

Own facilities

Field Quality Control beschikt ,in het centrum van Antwerpen, over 2 grote zalen met viewing-facilities. Ze zijn technologish prachtig ingericht en bieden de klant alle mogelijkheden om in te richten hoe de klant zelf wil.
De doorkijkspiegel is eveneens van een heel goede kwaliteit alsook het geluid. Deze zalen zijn uiteraard geschikt voor marktonderzoek zoals groepsgesprekken, indivuduele interviews, smaaktesten. 
Ook vergaderingen tot 15 personen kunnen hier plaats vinden.  
De zalen zijn voorzien van groot scherm met beamer, 2 laptops, camera, flipcharts en allerlei kantoorbenodigdheden die nodig zijn.
Deze ruimtes hebben draadloos internet.
In de aanliggende volgruimtes kunnen tot 10 personen het gesprek volgen.
Catering kan op het moment zelf besteld worden.
Alle gesprekken worden digitaal opgenomen en een extra kopie wordt bewaard .
Onze buitenlandse klanten kunnen genieten van een tolkensysteem die in onze volgzalen steeds aanwezig zijn.
WIj beschikken ook over een streamingsysteem waarbij alles op afstand kan gevolgd worden.

leden / PROUD TO BE PART OF IT

  • Store Support
    HEC Consulting Group
    boobook
    Kynetec - Market Probe Europe
    V-G Sensory
    Auxipress
  • Dedicated
    Let me know! Market Research
    IVOX
    The Nielsen company
    D-Sense
    Ipsos NV
  • Profacts
    akkanto
    Listen
    FQC
    M-Eye - Mystery Shopping Expertise
    Kantar TNS
  • Qualtrics
    DéfiLine
    InSites Consulting
    Maresco
    Helion Market Research
    CheckMarket
  • GfK Belgium
    SynapsesQuali
    JTL Market Research
    intrinsiQ
    Results IMS
    Egerie Research
  • Haystack International N.V.
    Research Now SSI
    Emakina / Insights
    Toluna
    Indiville
    Quality & Marketing Solutions (QMS)