MARKTONDERZOEK / Marktonderzoek

Marktstudies zijn een belangrijke pijler van marketingsucces: ze zijn het uitgangspunt voor elk serieus marketing- en communicatiebeleid.

Definitie

Een marktstudie is het verzamelen van informatie met aangepaste onderzoeksmethodes om deze vervolgens te analyseren en samen te vatten en dit met het doel een marketingstrategie ( geheel of gedeeltelijk ) te definiƫren, te evalueren of bij te sturen.

Over het algemeen gaat de informatie over het gedrag, de houding en de motivatie van doelgroepen.
Als informatiebron is een marktstudie maar effectief als ze de marketeer in staat stelt gefundeerde marketingbeslissingen te nemen. Marktonderzoek kan nuttig zijn tijdens het ganse marketingproces: men analyseert in elk stadium de reacties van de doelgroep om zo nodig het beleid bij te sturen.

leden / PROUD TO BE PART OF IT

  • Research Now
    JTL Market Research
    SSI
    Maresco
    Ipsos NV
    Helion Market Research
  • Store Support
    GfK Belgium
    SynapsesQuali
    HEC Consulting Group
    InSites Consulting
    Quality & Marketing Solutions (QMS)
  • Let me know! Market Research
    Listen
    Akkanto
    CheckMarket
    boobook
    The Cube
  • Results IMS
    AQ-Rate
    M-Eye - Mystery Shopping Expertise
    Profacts
    Emakina / Insights
    intrinsiQ
  • Dedicated
    Market Probe
    The Nielsen company
    IVOX
    Indiville
    Kantar TNS
  • Egerie Research
    DéfiLine
    FQC
    D-Sense
    Haystack International N.V.
    Qualtrics