MARKTONDERZOEK / Marktonderzoek

Marktstudies zijn een belangrijke pijler van marketingsucces: ze zijn het uitgangspunt voor elk serieus marketing- en communicatiebeleid.

Definitie

Een marktstudie is het verzamelen van informatie met aangepaste onderzoeksmethodes om deze vervolgens te analyseren en samen te vatten en dit met het doel een marketingstrategie ( geheel of gedeeltelijk ) te definiƫren, te evalueren of bij te sturen.

Over het algemeen gaat de informatie over het gedrag, de houding en de motivatie van doelgroepen.
Als informatiebron is een marktstudie maar effectief als ze de marketeer in staat stelt gefundeerde marketingbeslissingen te nemen. Marktonderzoek kan nuttig zijn tijdens het ganse marketingproces: men analyseert in elk stadium de reacties van de doelgroep om zo nodig het beleid bij te sturen.

leden / PROUD TO BE PART OF IT

  • Store Support
    intrinsiQ
    Maresco
    IVOX
    Helion Market Research
    Auxipress
  • V-G Sensory
    HEC Consulting Group
    M-Eye - Mystery Shopping Expertise
    Haystack International N.V.
    The Nielsen company
    Dedicated
  • Research Now SSI
    D-Sense
    FQC
    InSites Consulting
    Let me know! Market Research
    Results IMS
  • Quality & Marketing Solutions (QMS)
    boobook
    Qualtrics
    JTL Market Research
    DéfiLine
    CheckMarket
  • Indiville
    Toluna
    Emakina / Insights
    Ipsos NV
    Egerie Research
    Kynetec - Market Probe Europe
  • akkanto
    Kantar TNS
    GfK Belgium
    Profacts
    Listen
    SynapsesQuali