MARKTONDERZOEK / Marktonderzoek

Marktstudies zijn een belangrijke pijler van marketingsucces: ze zijn het uitgangspunt voor elk serieus marketing- en communicatiebeleid.

Definitie

Een marktstudie is het verzamelen van informatie met aangepaste onderzoeksmethodes om deze vervolgens te analyseren en samen te vatten en dit met het doel een marketingstrategie ( geheel of gedeeltelijk ) te definiƫren, te evalueren of bij te sturen.

Over het algemeen gaat de informatie over het gedrag, de houding en de motivatie van doelgroepen.
Als informatiebron is een marktstudie maar effectief als ze de marketeer in staat stelt gefundeerde marketingbeslissingen te nemen. Marktonderzoek kan nuttig zijn tijdens het ganse marketingproces: men analyseert in elk stadium de reacties van de doelgroep om zo nodig het beleid bij te sturen.

leden / PROUD TO BE PART OF IT

  • InSites Consulting
    Auxipress
    Indiville
    DéfiLine
    JTL Market Research
    Kantar TNS
  • Helion Market Research
    The Nielsen company
    intrinsiQ
    D-Sense
    IVOX
    Akkanto
  • Market Probe
    HEC Consulting Group
    Listen
    boobook
    Egerie Research
    Emakina / Insights
  • Profacts
    GfK Belgium
    Quality & Marketing Solutions (QMS)
    Results IMS
    Dedicated
    M-Eye - Mystery Shopping Expertise
  • Store Support
    SSI
    AQ-Rate
    V-G Sensory
    Haystack International N.V.
    Qualtrics
  • Maresco
    Research Now
    SynapsesQuali
    Ipsos NV
    CheckMarket
    Let me know! Market Research
  • FQC
    FQC
    FQC
    FQC
    FQC
    FQC