MARKTONDERZOEK / Marktonderzoek

Marktstudies zijn een belangrijke pijler van marketingsucces: ze zijn het uitgangspunt voor elk serieus marketing- en communicatiebeleid.

Definitie

Een marktstudie is het verzamelen van informatie met aangepaste onderzoeksmethodes om deze vervolgens te analyseren en samen te vatten en dit met het doel een marketingstrategie ( geheel of gedeeltelijk ) te definiƫren, te evalueren of bij te sturen.

Over het algemeen gaat de informatie over het gedrag, de houding en de motivatie van doelgroepen.
Als informatiebron is een marktstudie maar effectief als ze de marketeer in staat stelt gefundeerde marketingbeslissingen te nemen. Marktonderzoek kan nuttig zijn tijdens het ganse marketingproces: men analyseert in elk stadium de reacties van de doelgroep om zo nodig het beleid bij te sturen.

leden / PROUD TO BE PART OF IT

  • boobook
    SynapsesQuali
    akkanto
    Dedicated
    Maresco
    IVOX
  • JTL Market Research
    intrinsiQ
    InSites Consulting
    Quality & Marketing Solutions (QMS)
    Results IMS
    HEC Consulting Group
  • Helion Market Research
    Profacts
    FQC
    GfK Belgium
    The Nielsen company
    Egerie Research
  • Haystack International N.V.
    Research Now SSI
    Toluna
    Indiville
    Store Support
    Emakina / Insights
  • DéfiLine
    CheckMarket
    D-Sense
    Let me know! Market Research
    Kynetec - Market Probe Europe
    Ipsos NV
  • M-Eye - Mystery Shopping Expertise
    Listen
    Qualtrics
    Auxipress
    V-G Sensory
    Kantar TNS