MARKTONDERZOEK / Marktonderzoek

Marktstudies zijn een belangrijke pijler van marketingsucces: ze zijn het uitgangspunt voor elk serieus marketing- en communicatiebeleid.

Definitie

Een marktstudie is het verzamelen van informatie met aangepaste onderzoeksmethodes om deze vervolgens te analyseren en samen te vatten en dit met het doel een marketingstrategie ( geheel of gedeeltelijk ) te definiƫren, te evalueren of bij te sturen.

Over het algemeen gaat de informatie over het gedrag, de houding en de motivatie van doelgroepen.
Als informatiebron is een marktstudie maar effectief als ze de marketeer in staat stelt gefundeerde marketingbeslissingen te nemen. Marktonderzoek kan nuttig zijn tijdens het ganse marketingproces: men analyseert in elk stadium de reacties van de doelgroep om zo nodig het beleid bij te sturen.

leden / PROUD TO BE PART OF IT

  • Quality & Marketing Solutions (QMS)
    V-G Sensory
    Qualtrics
    Maresco
    FQC
    boobook
  • Emakina / Insights
    IVOX
    SynapsesQuali
    Results IMS
    JTL Market Research
    Store Support
  • Helion Market Research
    Kynetec - Market Probe Europe
    Haystack International N.V.
    The Nielsen company
    SSI
    CheckMarket
  • HEC Consulting Group
    Ipsos NV
    Listen
    GfK Belgium
    D-Sense
    Akkanto
  • Kantar TNS
    Let me know! Market Research
    Auxipress
    Research Now
    Profacts
    intrinsiQ
  • Indiville
    Egerie Research
    InSites Consulting
    DéfiLine
    M-Eye - Mystery Shopping Expertise
    Dedicated